Hoe kun je

Ruilen & retourneren

Bestelling ruilen & retourneren

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Retourvoorwaarden Haarwebwinkel.nl

  • Je hebt wettelijk 14 dagen om aan te geven dat je wil retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.
  • Indien het artikel vanwege hygiënische redenen geseald is in een transparante verpakking, kan het artikel niet geretourneerd worden wanneer de verpakking open gemaakt is.
  • Indien van toepassing dient het label/kaartje nog aan het artikel te zitten (indien mogelijk) en het mag niet gedragen zijn.
  • Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen.
  • Stuur het artikel met evt. geleverde toebehoren terug conform de retourinstructies die je van ons ontvangt bij het retour melden van je artikel.

Artikelen die je niet kunt retourneren:

  • Artikelen welke duidelijk persoonlijk van aard zijn/gepersonaliseerd zijn (taarttoppers, ringkussentjes etc.).
  • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Make-up artikelen.
  • Artikelen welke tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; artikelen welke op jouw verzoek gefabriceerd zijn in een bepaalde kleur en artikelen welke niet standaard in de webwinkel aangeboden worden en op uw verzoek voor u besteld zijn.

Is het artikel beschadigd en heb je het binnen de afgelopen 14 dagen ontvangen, dan kun je het retourneren. Neem hiervoor contact met ons op.

De kosten voor retourneren zijn voor jouw rekening. Je ontvangt het gehele aankoopbedrag inclusief de standaard verzendkosten terug wanneer je je gehele bestelling terug stuurt. Wanneer je gekozen hebt voor een andere, duurdere verzendmethode in plaats van de standaard aanbevolen verzendmethode, ontvang je het bedrag van de standaard verzendkosten terug. Bijvoorbeeld:

  • de standaard aanbevolen verzendmethode is brievenbuspost. Je kiest toch voor bezorging via pakketdienst om welke reden dan ook. Je ontvangt dan de verzendkosten van de standaard aanbevolen verzendmethode (brievenbuspost) terug. De meerkosten van de door jou gekozen duurdere verzendmethode zijn voor jouw rekening.
  • Je kiest bijvoorbeeld voor avondbezorging van je pakketje omdat je dat makkelijk vindt. Je ontvangt dan de verzendkosten voor de goedkoopste verzendwijze terug.
0

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Meldt je retour aan via retour@haarwebwinkel.nl of download het modelformulier voor herroeping. Voeg deze vervolgens bij jouw retour en stuur deze voldoende gefrankeerd op naar:

Haarwebwinkel.nl
Gravenstraat 5
7461 TM Rijssen

Let op! Binnen uiterlijk 14 kalenderdagen dienen wij jouw retour ontvangen te hebben!

Wij adviseren je altijd om een zending met Track en Trace te versturen.
Als verzender ben jij er voor verantwoordelijk dat de zending ook daadwerkelijk (heel) bij ons aankomt.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, dan sturen we jou een e-mail ter bevestiging. We zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op het door jou gebruikte rekeningnummer of PayPal account.

Tips:

  • bewaar het verzendbewijs. Daarmee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat.
  • Stuur altijd het herroepingsformulier mee. Mocht je niet kunnen printen, mail het formulier dan naar info@haarwebwinkel.nl.
    Voeg altijd een briefje aan je retour toe met je naam, adres, woonplaats en factuurnummer zodat we weten van wie de retour is.

Zonder bewijs van verzending met tracking code worden zoekgeraakte zendingen niet gecrediteerd. Versturen van brievenbus post is altijd op eigen risico!

0

Mag ik en hoe kan ik mijn artikelen ruilen?

Heb je per ongeluk een ander artikel ontvangen dan dat je besteld hebt? Dan kun je uiteraard het verkeerde artikel ruilen voor het juiste artikel, maar verwijder de sealsticker of sealverpakking niet! Neem om te ruilen contact op met onze klantenservice. In alle andere gevallen is ruilen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de zichttermijn retourneren.

0

Wat is het retouradres?

Ons retouradres is:

Haarwebwinkel.nl
Gravenstraat 5
7461 TM Rijssen

Alleen voldoende gefrankeerde retouren worden aangenomen en verwerkt.

Tip: bewaar het verzendbewijs. Daarmee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat.

0

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Je hebt meerdere mogelijkheden om je retourpakket af te geven, zoals bij:

Wij adviseren je altijd om een zending met traceercode (Track & Trace) te versturen. Als verzender ben jij er wettelijk verantwoordelijk voor dat de zending ook daadwerkelijk (heel) bij ons aankomt.

Tip: bewaar het verzendbewijs. Daarmee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat.

Zonder verzendbewijs met traceercode worden zoekgeraakte zendingen niet gecrediteerd. Versturen van brievenbus post is altijd op eigen risico!

0

Moet ik betalen bij retourneren?

De kosten voor retourneren zijn voor jouw rekening. Je ontvangt het gehele aankoopbedrag inclusief de standaard verzendkosten terug wanneer je je gehele bestelling terug stuurt. Wanneer je gekozen hebt voor een andere, duurdere verzendmethode in plaats van de standaard aanbevolen verzendmethode, ontvang je het bedrag van de standaard verzendkosten terug. Bijvoorbeeld:

  • de standaard aanbevolen verzendmethode is een brievenbuspakje. Je kiest toch voor bezorging via pakketdienst om welke reden dan ook. Je ontvangt dan de verzendkosten van de standaard aanbevolen verzendmethode (brievenbuspakje) terug. De meerkosten van de door jou gekozen duurdere verzendmethode zijn voor jouw rekening.
  • Je kiest bijvoorbeeld voor avondbezorging van je pakketje omdat je dat makkelijk vindt. Je ontvangt dan de verzendkosten voor standaard pakketverzending terug.
0

Moet ik betalen bij ruilen?

Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het vervangen van artikelen.* De factuur van je oorspronkelijke bestelling is leidend.

* Vervangen van Haarwebwinkel.nl artikelen is alleen mogelijk wanneer je een ander artikel ontvangen hebt dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen kun je je artikelen binnen de zichttermijn retourneren.

0

Kan ik mijn retourzending nog annuleren?

Geen probleem! Zolang je je retour nog niet verzonden hebt, is annuleren van retourzending mogelijk.

0

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

0

Hoe snel is een retour verwerkt?

We zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retour terugstorten op het door jou gebruikte rekeningnummer of PayPal account.

0

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je binnen 14 dagen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL: binnen 3 werkdagen
  • MisterCash: binnen 3 werkdagen
  • Sofort: binnen 3 werkdagen
  • Paypal: binnen 3 werkdagen
0

Contactopties

Bij dit onderwerp kunnen we je het beste helpen via:

[contact-form-7 404 "Not Found"]
0
X